Sakızlı Lor Kurabiy Tarifi

Annemle teyzemin en sık yaptığı kurabiye bu, artık ben de yapayım dedim. Ölçüyü 1,5 katına çıkardım ve içine damla sakızı ilave ettim. Bir de şeker miktarını azalttım. İçi yumuşacık, güzel :)

Malzemeler
300 gr. tatlı lor
3 yumurta (1'inin akı ayrılır)
3/4 su bardağı zeytin yağı
1 su bardağı toz şeker
3 + 1/3 su bardağı  un
1,5 paket kabartma tozu
2-3 parça damla sakızı (tercihe bağlı)

Yapılışı
Damla sakızını buzdolabında bekletiyorsak dövünce unufak oluyor, fazla uğraştırmıyor.

Önce lor, şeker, yumurta ve yağ karıştırılır, lor parçaları ezilir. Sonra un ve kabartma tozu ilave edilir. Ele yapışan bir kıvamda oluyor. yumurtanın büyüklüğüne göre yukarıdaki un miktarı değişebilir. Aslında tarifi şu şekilde düşünmek lazım, hamur cıvıklıktan kurtulmadan bakıyoruz; avucun içini yağlayıp bir parça hamuru avucumuzda yuvarladığımızda düzgün bir beze oluyorsa tamamdır.

Bezeler cevizden daha büyüktü, yukarıdaki ölçüyle 22 adet çıktı. Yumurta akına ve toz şekere batırılan bezeler tepsiye dizilir. 180 derecede pişirilir. Yaklaşık 25 dakikada kızarır.
Afiyet Olsun Kaynak.Buzlu Badem
X