Bademli Trüf / Truffle Tarifi

Bademlerin tadını ben çok hissedemedim, portakal kabuğu baskın gelmiş. Aslında içine toz badem eklemek yerine hepsinin merkezine bütün badem koyabilirdim, hatta kavrulmuş da olabilirdi ama o an aklıma gelmedi.
Cheesecake'ten kalan 100 gr. kremayla yapmıştım, 24 adet trüf çıktı.

Malzemeler,
100 gr. krema,
200 gr. bitter çikolata,
45 gr. çekilmiş badem,
1-2 dilim kakaolu kek ,yoktu, biraz bisküvi kullandım,
portakal kabuğu rendesi,
bulamak için çekilmiş badem,

Yapılışı
Krema kaynama noktasına gelince içine çikolata atılıp kısık ateşte eriyene kadar karıştırılır. Ocaktan alınıp ufalanmış kek (veya robotta çekilmiş bisküvi) ve bademler eklenir. Varsa portakal kabuğu rendesi de kullanılabilir. Hazırlanan trüfler çekilmiş bademe bulanır.
Buzdolabında sertleşene kadar bekletilip küçük parçalar halinde elde yuvarlanır ve toz bademe bulanır.
Afiyet Olsun Kaynak.Buzlu Badem
X