Roches / Kaya Çikolata / Beyoğlu Çikolatası

Bunu daha önce de yapmıştım. Bu seferkinin farkı, forumdan neslifiliz'in püfleriyle geliştirilmiş olması. neslifiliz, çikolata kursunda öğrendiği herşeyi bizimle paylaştı sağolsun, tekrar teşekkür ederim kendisine.

Malzemeler
400 gr. bitter kuvertür (Elit kullandım)
250 gr. fındık
2 yemek kaşığı pudra şekeri
biraz su


Yapılışı
Fındıklar, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine koyulur. Bir bardağa koyulan pudra şekerinin üstüne, şekerin üstüne çıkacak kadar su koyup karıştırılır. Bu şerbet fındıkların üstüne serpilip fındıklar 200 dereceli fırına verilir. Yaklaşık 20 dakika (ya da yanmadan kurtaracak şekilde) biraz kavurulur. İlk 10-15 dak. sonra kaşıkla karıştırılır.

Benmari için bir kaba bir parmak kalınlığında su koyulup kaynamaya bırakılır. Kaynayınca altı kapatılıp üstüne ince doğranan çikolataların bulunduğu kap koyulur. Çikolata kabı suya değmemelidir. Karıştırılarak erimesi sağlanır. (Bu şekilde 28 derecede erimiş oluyor. Püflere dikkat etmezsek mesela kaynayan suyun üstünde tutarsak çikolatalar yağını kusuyor ve kuruduğunda dış yüzeylerinde beyaz lekeler oluşuyor.) Eriyen kuvertürün içine fındıklar atılır ve kaşık yardımıyla yağlı kağıda şekilsiz bırakılır. Oda sıcaklığında kurumaları çok uzun zaman alıyor. Ben de neslifiliz'in tavsiyesine uyup bir süre sonra buzdolabına almak zorunda kaldım. 20-30 dakika sonra çıkartıldığında servise hazırdır. (Ama buzdolabı dışında fazla beklememelidirler. Çünkü İzmir yazlarında çikolatalı kremaya dönüyorlar bir süre sonra.) İsteğe göre benmaride eritilmiş fildişi çikolatayla süslenebilir. Ben tamamen kuruduktan sonra süsledim.

Her bir parçada 5 fındık olmak üzere 48 adet çıktı bu malzemeyle.

Not: Fındıkların şekerinden kaynaklanan çikolatada az bir renk değişimi olabiliyor; ebruli gibi. Fındıklar şekersiz de hatta fırınlanmadan da kullanılabilir bence.
Afiyet Olsun Kaynak.Buzlu Badem
X