Böğürtlenli Elmalı Turta Tarifi

Tarifi ana hatlarıyla binbircesni'den aldım, biraz değiştirerek uyguladım. Kıtır bir tart hamuru ve böğürtlenin mayhoşluğuyla imzasını attığı bir dolgu ortaya çıktı. Saliha'ya bu güzel tarif için teşekkür ediyorum.

Malzemeler,
125 gr. tereyağ,
40 gr. pudra şekeri (2 yemek kaşığı),
1 yumurta,
2 yemek kaşığı soğuk su,
1 tatlı kaşığı limon suyu,
bir tutam tuz,
aldığı kadar un,
4 yeşil elma
4 yemek kaşığı toz şeker
böğürtlen (veya vişne)

Yapılışı
Rendelenmiş elmalar şekerle birlikte kısık ateşte pişmeye bırakılır. Suyunu çektiğinde ılınması için beklenir.
Küp küp kesilmiş soğuk tereyağı ve pudra şekeri yoğrulur. Diğer malzemeler de sırayla ilave edilip sert bir hamur elde edilir. Hamurdan mandalin büyüklüğünde bir miktar ayrılıp kalanı tart kalıbına yayılır (merdane kullanmadan elimle yaydım yine, daha kolay oluyor). Ayrılan hamur buzdolabında bekletilir. Üstüne elma püresi koyulup böğürtlen taneleri dizilir. Buzdolabındaki hamur elma püresinin üstüne rendelenir (bu kısmı olmadı, mutfak makasıyla kırptım :) ).
180 dereceli fırında üstü pembeleşene kadar pişirilir.
Afiyet Olsun Kaynak.Buzlu Badem
X