Keşkül Tarifi

Bu tatlı, eşimin Şifa Hastaneler Grubu'nda göreve başlamasını kutlama tatlısı oldu :)
Keşkülün; bir tatlı ismi olmasının dışında eski zamanlarda dervişlerin kullandığı bir kap olduğunu ekşisözlük'te okudum az önce. Böylece, Sayın Fatih Çıtlak Beyefendi'nin yayın yönetmenliğini yaptığı Keşkül Dergisi'nin adı zihinimde anlam kazanmış oldu.
Tarifi ve aşağıdaki bilgileri Ebru Akın'dan aldım, Cemal Türkan'ın tarifi olduğu için güven verdi. Gram ölçülerini de kendim ekledim.
Süt, şeker ve pirinç unu ile yapılan keşküle Keşkül-ü Fukara, terbiye eklendiğindeki haline de Keşkül-ü Şahane denirmiş.

Malzemeler,
1 lt süt ,
1 su bardağı toz şeker (200 gr.) ,
4,5 yemek kaşığı pirinç unu (3/4 su bardağı - 90 gr.
Terbiyesi İçin
3 yemek kaşığı hindistan cevizi (30 gr.),
3 yemek kaşığı ince çekilmiş badem içi (45 gr.) ,
3 yumurta sarısı ,
1 su bardağı süt,

Yapılışı
Öncelikle 100 gr. badem sıcak suda bekletilir, kabukları temizlenir. Robottan geçirilip bir kısmı süsleme için veya bir sonraki tarif için ayrılıp 3 yemek kaşığı tatlıda kullanmak üzere alınır. (tarifteki ölçünün iki misli badem hazırladım çünkü o kadar az malzemeyi robot parçalayamayacaktı)
1 lt. süt, toz şeker ve pirinç unu çırpma teli yardımıyla pişirilir. Kaynamaya başlayınca karıştırılmış olan terbiyesi eklenir ve tekrar kaynamaya başlamasından itibaren 1 dakika sonra ocaktan alınır. Kaselere boşaltılır. Üstü hindistan cevizi, badem, yeşil fıstık veya fındıkla süslenir.
1 kepçelik hacimde küçük kaseler kullanılırsa 10 kase çıkar.
Afiyet Olsun Kaynak.Buzlu Badem
X