Mantarlı Ispanak Salatası Ve Tırtıl Kurabiye

Hazırlanışı
Sarmaşık Eczanesi'nden (Handenur)aldığım iki tarifi sizlerle paylaşmak istiyorum. Mantarlı ıspanak salatası ilki. Ispanağı salatalarda farklı hallerde kullanmıştım ama bu tarifteki kadar büyük doğranıp dagüzel olacağını tahmin etmezdim. Salataların bostana gibi aşırı ufak doğranmışını seven ve iri olursa asla yemeyen babam bile bu tarife bayıldı ve iştahla yedi maşaAllah. Sonra da kime yaptıysam her tadan beğendi.Mayonez yoğurda öyle bir yumuşaklık vermiş ki, tatmaya değerdi. İşte tarifimiz: -1 demet veya yarım kilogram kadar ıspanağın yaprak kısımları -7-8 tane orta boy mantar -1 büyük kase yoğurt (ben süzme yoğurt kullandım) -1 yemek kaşığı zeytinyağı -1 yemek kaşığımayonez (katkısız olması için mayonezi evde yapmanızı öneririm) -tuz, karabiber, pulbiber, fesleğen, kekik, üstüne toz kırmızı biber (ben pulbiber kullandım) -1 tatlı kaşığı zeytinyağı da mantarları sotelemek için
Yapılışı: Ispanakları ayıklayıp bol suda yıkayın ve kuruyunca elinizle iri iri kıraraksalata tabağınıza alın. Üzerine biraz tuz serpip hafif karıştırın, yoksa çok tuzsuz kalıyor.
Mantarları ince dilimleyip 1 tatlı kaşığı zeytinyağında kızgın teflon tavada soteleyin. Renkleri dönünce tuz ve baharatlardan yarımşar çay kaşığı kadar koyup biraz daha kavurup soğumaya bırakın.
Yoğurdu iyice çırpıp 1 kaşık zeytinyağı ve mayonez ekleyin. Mayonezsiz de yapabilirsiniz, bu halde yağ miktarını biraz daha arttırın. İyice çırpın.
Ispanakların üzerine yoğurdu yayın. Soğuyan mantarları da yoğurdun üzerine serpin. En son üzerinetoz kırmızı biber ya da pulbiber serpin. Afiyet olsun. Bu resim de ablamlarda yaptığım salataya ait:
İkinci tarifimiz tırtıl kurabiye. -250 gram tereyağı (oda sıcaklığında yumuşak) -2 çay bardağı sıvı yağ -3 çay bardağı pudra şekeri -1 çay bardağı yoğurt -aldığı kadar un -arasına reçel/marmelat/bal vs…
Un dışındaki malzemeleri geniş bir kaba alıp iyice karıştırın. Unu azar azar yedirerek ekleyin. Yapışkanlık gider gitmez un eklemeyi bırakın -çok yumuşak bir hamur olacak- Hamuru bir süre özleşene kadar yoğurun.Sonra tırtıl uç takılmış krema torbasına koyup çok hafif yağlanmış tepsiye parmak boyutunda sıkın.Önceden 175 dereceye ısıtılmış fırında üzeri çok hafif kızarana kadar (10 dakikayı bulmaz) pişirin. Fırından çıkarıp soğuttuktan sonra marmelatla iki parçayı tabanlarından yapıştırın. Bu güzel tarifler için Handenur'a teşekkür ederim.
NOT: Fırından çıkardığımda kurabiyeler aşırı yumuşaktı. Ben pişmedi sanıp ikinci kez fırınladım tepsinin birini. Oysa annem soğuyunca sertleşir demişti ama laf dinlemedim :) Neredeyse yanıyordu kurabiyeler, onların resmini koymadım zaten :) Handenur'dan sonradan öğrendim ki kurabiyelerin huyu buymuş. Buradan çıkardığım ders şu oldu: SİZ SİZ OLUN, MUTLAKA BÜYÜK SÖZÜ DİNLEYİN :)
Afiyet Olsun Kaynak.Buzlu Badem
X