Beşamel Soslu Karnabahar

Tarifi Sibel'in Kahvesi'nden aldım. Herkes biliyordur diye düşünmüş ama ben ilk defa yapıyorum. Tarif için kendisine teşekkür ederim.
Bu arada; yıllardır 'karnıbahar' diyordum, doğrusunu az önce TDK'dan öğrendim, kendimi esefle kınadım bunu atladığım için:) 'Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıptır' sözüyle kendime teselli veriyorum. Aslında sanki karnıbahar daha mantıklı gibiydi ama neyse...
Aşağıdaki ölçülerle 4 porsiyon çıkıyor.

Malzemeler
1 küçük karnabahar,
haşlamak için su,
tuz,

Beşamel Sos İçin
1,5 yemek kaşığı tereyağ (zeytinyağıyla karışık ,kullandım),
1 yemek kaşığı un (tepeleme),
2 su bardağı süt,
tuz, kaşar rendesi,

Yapılışı
Karnabahar çiçeklerine ayrılıp kaynar suda tuz ilavesiyle haşlanır. Tarifte 8-9 dakika olarak yazıyordu, ben saate bakmayı unutmuşum, zaten çatalla kontrol ediyoruz nasıl olsa. Haşlanan sebze süzülüp küçük kare borcama alınır.Beşamel sos, yağda un kavrulup süt ilave edilip muhallebi gibi pişirilir. Tuz eklenir ve sebzelerin üzerine kaşıkla dökülür. Kaşar rendesi serpilip 200 dereceli fırına verilir. Üstü pembeleşene kadar pişirilir.
Afiyet Olsun Kaynak.Buzlu Badem
X